Jag kan inte låta bli att sy helrelaterade broderier.
De är mina nya tecknade bilder, för de är inte så stora vilket gör att de går snabbt att brodera.
Att jag i år skulle ha med en katt på bilden med pumpa till Halloween kom jag på när jag satt på bussen, som egentligen skulle varit ett tåg, mellan Grafton och Newcastle i Australien.
Under åtta timmars bussresa hinner man sitta och tänka på rätt mycket, så då trillade inspiration för ett kommande broderi.
 
Kanske för att det är svårt att brodera när man åker buss, rycker och gungar för mycket för att kunna få något flyt i broderandet. Så då satt jag och tänkte på vad jag kan brodera när jag kommer hem.
Vilket blev denna lilla bild.
Hade blivit färdig på ett par dagar om det inte var för att jag hade svår jetlag till en början och somnade klockan tjugo på kvällarna.
 
Men nu har jag äntligen kunnat hålla mig vaken sent, slutatde inte brodera förrän vid midnatt i går.
Så idag var det bara lite tråd runt katten, för att släta ut kantiga kanter, strycka och sätta på lite saker.
Sedan var det dags att gå ut och ta lite roliga kort innan jag satte upp den i trappen med alla andra helgbroderier.
Börjar bli många nu.
 

Kommentera

Publiceras ej