Det är ju Alla Helgons Dag snart och då kom jag på denna ihopsättning av ett kors och ljus.
Vanligtvis håller jag mig till bilder jag tagit eller bilder jag hittat på nätet, men detta är en egen design. Har bara blivit lite inspirerad från en bild när det gäller bandet. Men på den bilden fanns inget kors med.
Jag kom på att jag skulle göra den och skicka den till min jobbarkompis son i Auastralien som tack för de två dagarna jag fick spendera med honom och hans härliga familj.
De var djupt reliogösa och då tyckte jag att denna kunde passa.
Roligt att kunna ge dem något eget, något jag själv gjort.
Normalt har jag svårt att ge bort mina broderier. Men vet jag i förväg så går det lättare.
Jag blir så petig med hur ett broderi ser ut om jag ger bort det.
Kan jag verkligen göra det? Kommer de tycka om dem? Duger den?
Tankarna blir många när jag ska ge bort något jag själv gjort.
Pärlorna på korset gjorde att broderiet lätt vek ihop sig, så jag har limmat fast två glasspinnar, köpta på Panduro, ej från uppätna glasspinnar, på baksidan.
Det har gjort att den inte är så snygg på baksidan, så jag ska försöka stryka fast ett lager vlieselin till.
Även baksidan måste se prydlig ut när jag ger bort den!
Och så ska jag nogrannt försöka få bort allt katthår när jag packar ner den innan jag skickar ivägen den.
Min lille goe hårboll lämnar spår efter sig på allt jag gör.
Sedan hoppas jag att jag kommer att klara av att skicka iväg den...
 

Kommentera

Publiceras ej