Eftersom jag sköter missionskyrkans sociala medier känner jag att måste vara med på mer i kyrkan än vad jag brukar.
Jag brukar inte gå på gudstjänster om det inte är en sånggudstjänst eller något annat roligt händer.
Jag har så svårt att koncentrera mig på prästen när han predikar.
Men eftersom jag vet att det finns flera som inte kan ta sig till kyrkan och tack vara Facebook och Instagram kan vara med i händelserna lite i alla fall och är tacksamma för det.
Så känner jag att det är viktigt att jag går när jag kan.
Under söndagens gudstjänst skulle det inte vara så mycket program så jag kände att jag kunde ordna med lite lättare fika på kryktorget efteråt. Det blir en trevlig stund är de flesta stannar kvar och sitter och pratar och har det trevligt.
Eftersom jag inte dricker kaffe så frågade jag min syssling om hon ville hjälpa mig. Det gjorde hon så gärna och tog även med bullar.
Jag bakade en sockerkaka och några havrekakor.
Söndagens text var på änglars tema.
Gudstjänstledaren spelade upp ett par medryckande sånger om änglar och jag hade med en ängel som jag ställde på bordet med fikat.
Alla stannade kvar och först blev det bara allmänt prat men så fick jag alla att lyssna när jag berättade om gudstjänsten jag varit på Australien.
Det blev startskottet för andra att berätta om när de träffat änglar. 
De dyker upp i alla former och beklädnader precis när man behöver någon.
Det blev en otroligt trevlig stund. Så hjärtevärmande att höra allas berättelser.
Glad i hjärtat åkte jag hem och kände att det hade varit ett bra beslut att ta med oplanerat fika till gudstjänsten.
 

Kommentera

Publiceras ej