Så har SJ släppt julens tågbiljetter.
Det blev som vanligt lite lagom kaos när de släpptes i går klockan 9.00. 
20.000 stycken pers försökte köpa biljetter. Det blev många sura kommentarer om att det var köer till både app och hemsida.
Inte riktigt så kaosaktigt som det var för två år sedan.
Då kraschade hemsidan då 46.000 försökte köpa biljetter när de släpptes vid midnatt.
Förra året har jag inget minne av att de talade om i förväg att biljetterna fanns tillgängliga.
Förrförra året blev jag lika uppjagad som alla andra och försökte vid midnatt.
Det var första året som jag skulle åka till Stockholm över julen.
GIck in och försökte köpa biljetter vid midnatt men det gick inte. Men när jag vid tretiden gick upp för att gå på toa gjorde jag ett nytt försök och gick det utan problem.
I går gick jag inte in för att köpa tågbiljetter förrän på kvällenoch då gick det utan problem.
Det fanns gått om lediga platser och tågbiljetterna hade bra pris.
De blir inte dyrare för att folk står i kö. De blir dyrare ju närmare avgången är. Riktigt billiga blir de om det finns platser kvar tolv timmar innan avgång. Då kan det bli upp till halva priset.
Men så länge vågar jag inte vänta när det gäller att resa i jul.
Sträckan Stockholm - Malmö är en mycket populär sträcka så jag köpte direkt igår.
Hotellet har jag redan bokat.
Så nu är allt klart inför julhelgen i huvudstaden.
Nu är det bara att vänta på när Filmstaden släpper julens biotider. Det brukar vara två veckor innan jul. Då gäller det dock att vara snabb. Storfilmer som har premiär på juldagen, årets största biodag, blir snabbt utsålda, speciellt i Stockholm.
 

Kommentera

Publiceras ej