(null)
I Grafton finns en gata med gamla enorma fikonträd, Fig Tree Avenue. 
Gatans träd är skyddade av staten och att såga ner så mycket som en gren straffas med dryga böter. 
Detta berättade ett äldre par som gick förbi mig när jag höll på att fotografera. 
(null)
Ett par som bodde mitten på gatan hade fått sexsiffriga böter då de sågat ner grenar på ett av träden. Ouch!
Många kommer hit för att fota träden. Hit kommer brudpar, berättade paret vidare. 
Jag förstår dem. Allén var så häftig med sina enorma träd. 
(null)
Det var lätt att hitta gatan för träden sträcker sig högt över allt sin omgivning. 
Jag ställde upp mitt stativ och tog massor av kort. 
Jag testade de alla möjliga vinklar. Allt för att hitta DET kortet. Det som sticker ut från alla de andra. 
(null)
Det var ingen större trafik så jag kunde lugnt hålla på. Det enda som störde var alla soptunnorna som stod ute bland träden. Tömningsdag?
Stammarna är ett mästerverk i sig. 
Inget träd är likt det andra. 
(null)
Jag tog mängde med kort innan jag var nöjd. 
Fotograferingen piggade upp mig något innan jag till slut plockade ihop allt och fortsatte in mot stan. 
Ett otroligt häftig ställe att besöka. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej