(null)
Min plan för Newcastle innan jag kom hit var att jag skulle anlända vid lunchtid igår. 
Undersöka staden och gå bort till Nobby’s fyr. 
Nästa dag skulle jag ta tåget ner till Sydney på eftermiddagen. 
Det gick ju om intet när de ställde in tåget igår och jag inte anlände till stan förrän på kvällen. 
(null)
När jag vaknade idag ville jag bara ner till Sydney så fort som möjligt. 
Jag kände inte alls för att traska runt på stan. 
Så efter min underbara morgonpromenad längs med stranden checkade jag ut från hotellet och gick raka vägen ner till närmaste spårvagnshållplats och åkte till stationen för att ta första bästa tåg. 
(null)
Det visade sig vara stor tur att jag inte köpt tågbiljett i förväg. 
För det går, vad vi skulle kalla kommunala tåg, mellan Newcastle och Sydney ochcde var sanslöst billiga!
Det var bara att blippa mitt kontokort vid spärren in till perrongen på ch gå på tåget. Sedan blippar jag det när jag kommer fram. Det skulle inte kosta mer än ca 7(!) dollar! För två och halv timmas tågresa!
Det är inte ens femtio kronor!
(null)

Kommentera

Publiceras ej