(null)
Äntligen är jag på väg mot Newcastle!
Bara fem timmar senare än beräknat. Det kunde ju blivit så mycket värre. 
Det går inte många tåg mellan Brisbane och Sydney. Så missar eller nu, de ställer in, man ett så finns det gå tåg att ta istället. 
NSW tågpersonal var mycket hjälpsamma på plats. 
Det gjorde att förseningen inte kändes fullt så jobbig. 

Jag missar givetvis en halv dag i Newcastle men eftersom det går så mycket fler tåg sista biten ner till Sydney, så behöver jag inte ta något tidig tåg utan kan vänta till eftermiddagen. 
Tågen tar lite över två timmar och jag har inget måste i Sydney. Bara ett sista farväl av operahuset. 
Tröttnar jag på Newcastle så är det bara att åka. 
Känns bra. 
Nu sitter jag här vid handikappplatserna och kan sträcka ut benen rejält. De har tagit bort tre rader med säten på vänster sida. 
Resan tar åtta timmar med tåg men enligt tågpersonalen går det fortare med buss. Färre stopp. 
De har delat upp på två bussar med olika stopp. 
Så kanske jag kan hinna med lite idag ändå. 

Kommentera

Publiceras ej