(null)
Efter nästan exakt på minuten åtta timmar så anlände vi till Newcastle under kvällen. 
Jag tåget smidigt in till centrala Newcastle. 
Letade någonstans att äta men städer stänger verkligen ner väldigt tidigt här Australien. 
Till slut hittade jag en restaurang som inte var rena rånet eller snabbmatskedja. 
(null)
Sedan villade jag bort mig totalt. 
GPSen och jag var inte alls överens. Hur jag än gick var det åt fel håll. Allt tills jag fattade att den Bullecourt jag skulle gå upp för långa branta trappor. Flämt!
Väl uppe var det en lång uppförsbacke sedan ner för gatan och upp igen innan jag var framme vid Grand Hotel. 
(null)
Hotellet var nog grand för ca hundra år sedan. Nu är det lite grand slitet men mycket charmigt. 
Newcastle är en av de äldsta städerna i Australien. Alla hus i området är gammaldags. 
Jag checkade in i puben på första våningen. Sedan var det tjusig trappa upp nästa våning. 
Mitt rum är där det lyser på bilden. 
Rummet är lagom rymligt och badrummet stort. 
När hotellet byggdes så var nog det utrymmet för tjänare. Mellan det rummet och sovrummet finns ett litet utrymme där de nu har kylskåp. Men jag kan se det med kommod. 
(null)
Rummet har en stor balkong. Går längs med rum och toa och här ute skulle vara mysigt att sitta och äta frukost. Om de nu serverat någon. Gör några hotell det i Australien?
Imorgon får jag gå iväg leta matställe för frukosten. 
(null)
Efter att jag lämnat av resväskan på rummet så gav jag mig ner till stranden, ett kvarter bort. 
Tyvärr vad den inte mysig på något vis. Inte ens månen var fin. 
För mycket ljud. Strandpromenaden verkar ny ochnärcfull av lamor. Så havet är mest en svart vägg. 
Ska se om jag vaknar tidigt imorgon bitti så att jag kan titta på när solen går upp. 
(null)
Nu ska jag äntligen lägga mig. Har varit en lång dag. 
Sov på bussen någon timma membras har jag inte sovit sedan strax innan ett i morse. 
Att puben är i full gång kommer troligtvis inte störa mig. 
Jag är väldigt trött…
(null)

Kommentera

Publiceras ej