(null)
Jag ska aldrig klaga på SJ mer!
Igår ställde in tåget mellan Brisbane och Sydney. Istället blev det buss. 
Detta meddelade de via Mail mitt i natten. 
Så när jag vaknade strax innan ett i natt kollade jag mailen. 
Och fick en smärre chock!
De har ställt in dagens tåg också men de kan in hitta någon ersättning!
Vad?!!!!!!

Så nu är jag tydligen fast här i Grafton 61 mil norr om Sydney!
Jag får ringa till dem för mer information men kundtjänsten öppnar inte förrän klockan sju och det är ju inte svårt att lista ut att telefonkön kommer vara gigantisk!

Informationen som finns på tågbolagets hemsida är mycket motsägelsefull. 
På ett ställe står det att all tågtrafik är inställd på sträckan fram till den 28 september och att det kommer gå bussar istället. 
Men det går fortfarande att boka tåg och där nämns inte ett pip om att tågen är inställda och att det är bussersättning. 
(null)
På deras hemsida står det att det ska gå ett tåg 9.53 idag. Men när jag gjorde en sökning på Google Maps om hur långt det är mellan Grafton och Sydney då kommer det upp att det tåget är inställt men att tåget 5.15 går. 
All information är så luddig. 
Vag gör jag?
Måste vara i Sydney senast imorgon, 19 september, kväll. 
Min plan var att stanna natten till imorgon i Newcastle. En ort ett par timmar norr om Sydney. 
Men nu ligger mitt fokus på att överhuvudtaget ta mig till Sydney. 
Flyget hem går vid lunchtid på fredag. 
(null)
Klockan är halv tre på natten. Det är bara glömma det där med mer sömn. 
Hur ska jag göra?
Åka till stationen som planerat ochcsr om det finns mer information där? En tågvärd kanske. 
Eller ska jag avboka taxiresan till stationen och stanna kvar på hotellet några timmar till och ringa tågbolaget härifrån klockan sju?
Det här blev jobbigt!
(null)

Kommentera

Publiceras ej