(null)
Jag hade hittat en lugn och fridfull plats i tåget. 
Andra våningen, säten som var vända mot varandra på övervåningen. 
Men säg den frid som varar. 
När vi åkt en timma ropade de ut att alla som satt i de fyra sista vagnarna, av åtta eller om de var fler såg inte var tåget tog slut då det stod i en kurva, var tvungna att flyta på grund av vandalisering!

Det blev ett fasligt stökande och bökande försöka att hitta nya platser. 
Nu var det helt plötsligt proppfullt med folk. 
Jag kravlade mig igenom vagn efter vagn för att hitta en plats där jag kunde trycka in både ryggsäck och resväska. 
Jag var inte ensam om att ha flera väskor. 
Till slut hittade jag en på en övervåning. 

Annorlunda. 
Jag fattar inte riktigt hur de gör men man kan byta riktning på stolarna genom att rycka tag i ett handtag. 
Ett par ryck och smällar och så kan de sätta sig i vilken riktning de vill. 
Eller om de vill sätta sig mot varandra. 
Smart gjoda säten!

Kommentera

Publiceras ej