(null)
Att välja en animerad actionfilm kanske inte var det bästa när jag mår dåligt. 
Den var fantastiskt vackert animerad men det hände väldigt mycket hela tiden. 
Så utmattningen, MS fatigue, som drabbade mig på vägen till biografen hade inte släppt när filmen var över. 
Lite lagom yr gav jag mig ut i fredagsruschen av folk i South Banks. 
(null)
Jag försöker hitta något annat än hamburgare att äta men det är inte lätt. Inte om jag inte vill gå in på en dyyyyr restaurang eller äta asiatisk mat. 
Men jag lider inte. Hamburgare är det bästa jag vet. 
Efteråt kände jag mig bättre. Men hjärnan hade checkat ut och fick det väldigt jobbigt när jag skulle gå till Queensland museum. 
(null)
Tog en sväng förbi stranden de byggt ovanför Brisbane River. 
Sedan skulle jag ta mig igenom vägarbete, husrenovering, tunnelbanearbete och sanslöst trafikerad hållplats. Har aldrig sett så mycket bussar på en gång. Kommer mellan fem till tio bussar på rad mest hela tiden. 
Jag villade bort mig totalt. 
(null)
Alla vägarbeten gjorde att jag fick gå långa omvägar och GPSen visade inte rätt. Jag frågade flera och de sa olika saker. Fanns inga skyltar någonstans. Till slut var jag nära på att ge upp. Men då fick jag syn på det på andra sidan busshållplatsen. 
(null)
Museet, som tack o lov, var gratis, har en stor samling av uppstoppade djur. De ska visa alla sorters djur det finns i det vidsträckta landet. 
Jag blev mest ledsen när jag såg alla fina djur uppstoppade. 
Skulle väl vara alla, och de var många, spindlar de hade i en monter. Där fick de väldigt gärna va!
(null)
Det som var intresserad var dinosaurieavdelningen. 
Det stora skelettet var visserligen gjort med 3D-printer men det var verkligen häftigt att se hur stora en del dinosaurier va. 
Mest berörd blev jag av stenplattorna med avtryck av riktiga dinosauriefötter, eller vad jag ska kalla dem?
(null)
För nittiotre miljoner år sedan passerade flertalet dinosaurier av olika arter över den leriga marken. 
Den torkade ut och så småningom blev den till  sten. Så häftigt att se!!!
Tillbringade en bra stund här inne. Fanns både äkta ben och avgjutningar. 
Köpte ett par snygga öronhängen också. De ser ut som en DNA-sträng. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej