(null)
Det är dags att lämna Brisbane och sakta men säkert resa ner mot Sydney. 
Så igår började jag backa resväskan och ryggsäcken. Det gick så där. 
Jag fick ner allt men dragkedjan på resväskan började lossna i sömmen. Den skulle med all säkerhet inte klara den väldigt omilda behandlingen när de lastar flygplanet. 
Inte kul om den skulle spricka och saker trilla ut. 
(null)
Kan inte heller bestämma mig för om jag ska checka in den eller inte.
Smidigt när jag kommer hem när jag inte behöver vänta på väskan och oroa mig för om den kommit på avvägar. 
Men också jobbigt att släpa runt på, på flygplatserna och framförallt, hitta plats i hyllorna ovanför sätena. De brukar bli fulla på nolltid och man kan få trycka in dem långt ifrån där jag sitter. 
(null)
Jag behöver inte bestämma än. 
Men på vägen in till Brisbane och hotellnatt, så stannade jag på ett köpcentra och hittade en jättesöt rosa resväska i carry-onstorlek. 
Att ha svart är så värdelöst. Även om jag knutit dit färgglada snören. 
Så jag köpte den och stod sedan vid Targets kundservicedisk och packade om. 
(null)
Storleksmässigt som var de ungefär det samma. Fick tryck ordentligt även på denna resväska för att få igen den. 
Men den är bättre form på så enklare att pack. 
Får pack om den ordentligt på hotellet ikväll. Nu var jag inte jättenoga. 
Den gamla resväskan, som är köpt i Texas, troligen 2016 har tjänat mig väl men nu är det dags för ny resväska. 
Den svarta fick jag trycka ner i en soptunna inne på köpcentret. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej