(null)
Wow! Jag har sovit mer på den här bussresan på tre timmar än jag gjorde på den fjorton timmar långa tågresan upp till Brisbane. 
Kan det vara för att jag sitter på en buss? Jag känner mig hemma här?
Troligen är det väl så att två veckors resande börjar ta ut sin rätt nu. Jag är rätt så mör nu. 
Hann inte åka långt förrän jag somnade. 
Det är givetvis ingen djup sömn då jag vaknar stup i kvarten av att huvudet dunkar i rutan eller att nacken gör ont. Men så fort jag sträckt på mig så somnade jag om. 
(null)
Tur det för om jag fattar alla Mail som trillat in i natt, så kommer det bli buss hela vägen ner till Sydney pga av elfel. Kommer inte gå några tåg på sträckan Sydney-Brisbane på nästan två veckor. Det är inte bara Sverige som har problem med tågen. 
Tur att det funkade på vägen upp. Den sträckan på buss hade inte blivit rolig. Fjorton timmar med tåg hade blivit mycket mer med buss. 
(null)
Första mailet handlade om att ingen mat kommer serveras på sträckan pga elfel. 
Kul för de som ska åka hela vägen och få reda på det precis innan avgång. Det är inte lätt att få tag i mat på den tiden på dygnet. 
Sedan kom flera Mail om att tågen var ersatta av buss. 
Är det så, så får jag se till att ha med mig massor av mat och dryck imorgon bitti. Åtta timmars tågresa kan lätt bli tio timmars bussresa. 
Fortsättning följer. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej