Nu för tiden sitter jag och broderar dygnet runt. Känns det som.
Men på 80-talet var jag en flitig tecknare. Jag har massor av teckningar i mina lådor. Hittade också några stycken i lådorna hos far. 
Likt så som jag gör med broderiet nu för tiden så satt jag jämt och tecknade förr. Det händer att jag gör en teckning nu och då ibland. Lika roligt varje gång men inget som jag direkt tänker på där emellan. Men ibland kan jag få längtan till att grabba blyertspennan och rita av något. Då sätter jag mig ner en stund och ritar. Hur kul som helst.
 
Det är sällan som jag ritar rakt ur hjärtat. Jag är bättre på att rita av något. Foton är favoriten. Då kan jag sitta och pilla hur länge som helst för att få teckningen så lik som möjligt. Men ibland ritar jag av något levande. Som när jag ritade av Lovistovis när hon satt hos mig och målade. Då satt hon still så länge att jag hann att få till det stora hela. När jag sedan skulle gå in för detaljerna tog jag ett kort på henne och ritade av från det.
 
 

Kommentera

Publiceras ej