No rest for the wicked heter det på engelska och vila fick jag ingen under gårdagen.
Kom hem klockan sex på morgonen.
Matade katter, tände i pannan och åt frukost innan jag la mig för att sova ett par timmar. Jag hade en tid för röntgen i Vetlanda klockan 10.45 och storastorasyster skulle komma och hämta mig halv tio.
Hjärnan fungerade väl inte så där jättebra, så jag satte väckarklockan på kvart i åtta, istället för kvart i nio. Änddrade tiden och försökte sova en timma till.
Men goa katt var inte alls intresserad av att låta matte sova.
Han hade massor av kel att ta igen! Så det var sova lite och kela mycket.
Vi kom till röntgen kvart över tio och jag fick komma in direkt.
Jag hade ju kunnat ändra tiden för röntgen av mitt knä, men jag ville bara få det gjort.
Det var mycket liggande länge i konstiga vinklar med kroppen innan allt var färdigt.
Sedan gick vi och fikade en våning ner.
Där blev vi sittande och prata till klockan tolv. Jag hade mycket att säga om min vistelse och framförallt bröllopet.
Passade också på att handla mat innan vi åkte hem.
Hade mycket att göra när jag kom hem, så jag ville inte lägga mig och sova. Klockan var nu lite för långt över lunchtid för att jag skulle vilja gå och lägga mig.
Hade mycket att blogga om. Besöket i Estádio Da Luz ville jag skriva väl utfyllt om.
Plockade ur resväskan och gick och bar på katten både länge och väl. Han ville inte sova alls, som han normalt gör dagtid.
 
 
Jag blev lite risig under de två sista dagarna och idag har det blommat ut rejält. Troligen feber, har inte testat, hes och risig i halsen och snuvig.
Tack o lov att det inte dök upp förrän efter huvudnumret denna gången! Hade blivit skogstokig om jag blivit sjuk lagom till bröllopet. Har inte kommit över än att jag fick ställa in min födesledagsresa till Stockholm i februari.
(null)
Idag blir det lite pyssel med inskanning av alla kvitton, tvätta kläder och ta det allmänt lugnt. 
Det har varit en en otroligt rolig resa med många höjdpunkter men det straffar sig alltid. 
Min MS kommer förr eller senare sätta stopp och kräva vila. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej