Bredvid Benficas arena ligger ett enormt köpcentra.
Vi gick dit efter den guidade turen för att göra lite sista-minuten-shopping.
Vi började med att gå och äta. Stället var enormt, tre våningar högt och med flertalet gångar åt alla vädersträck, så det tog sin lilla tid att hitta till food courten på tredje våning.
Brända som vi var av den oftast smaklöst äckliga maten under veckan, blev vi glada när vi fick syn på ett Pizza Hut. 
De vet vi har god mat! Även om nu den lilla kalla desserten inte var någon större smaksensation, trots chokladsås till. Men pizzabitarna var goda.
När vi ätit färdigt bestämde vi oss för att dela på oss. Vi hade en och en halvtimma att rusa runt och leta kläder.
Det fanns mängder med klädbutiker men de flesta var inte för min storlek eller ålder.
Hittade till slut en bra butik borta i en ända på en gång, C & A, de hade kläder för mig.
Letat efter en väst som kan passa min härliga långa blommiga kjol länge och här hittade jag äntligen en. Satt som en smäck.
Skenade sedan vidare runt köpcentrat.
Tog en vända inne på Primark, känt från London, men jag tycker det var lika hemskt här som där. Kläder i en enda röra och packat med folk.
Så efter att jag irrat runt en stund så gick jag tillbaka till C & A  och köpte mig två stycken tröjor för de sista sedlarna jag hade kvar. Kom på att jag hade dem i bakfickan.
 

Kommentera

Publiceras ej