Det är gott om fåglar av alla de slag i Bruket och gläds över att se dem.
Men det finns några som inte år så rara att ha och göra med så här års.
Visst, jag vaknar när när solen går upp och tex tranor och grågås för ett himla liv men de som stör mest är de små sädesärlorna.
De har bon någonstans i närheten av de båda balkongerna, men jag vet inte exakt var. Trodde de var under takpannorna men de nya går inte att komma in under.
 
De anser troligen att balkongerna är deras revir och försöker jag sitta och njuta i solen kan de komma och flyga tätt över huvudet.
De flyger alltid runt när jag kommer ut. 
När jag hängde ut täcken och lakan för vädring häromdagen så hoppade runt på dem och la små högar här och var.
Det var bara att tvätta av när jag plockade in allt.
 
Jag ser dem ständigt hoppa runt ute på balkongräcket och igår började en av dem knacka på fönstret.
De är så söta, lite irriterande, men väldigt söta.
När jag klipper gräset kan jag ibland få sällskap av en av dem. Den hoppar framför gräsklipparen och plockar väl i sig insekter jag jagar upp där jag kommer tuffande.
Rädd är den i alla fall inte.
 

Kommentera

Publiceras ej