Förra året bestämde jag mig från 1 januari att jag skulle slå mitt gamla rekord, som då var 132 biobsök på ett år.
Jag gick på det mesta och kom det inget nytt gick jag på filmer jag redan sett även om de bara var ok. Allt för att slå rekordet.
När året var slut hade jag krossat det och kommit upp i hela 170 besök!
Det blev lite väl många besök även för mig. Var nästan manisk på slutet.
Så i år bestämde jag mig för att ta det lugnare.
Fokusera på de filmer jag verkligen vill se.
Visst, jag kommer fortfarande att gå på bio varje vecka men jag försöker hålla det till en gång i veckan och inte två, tre soim förra året.
Det kostar ju en hel del, och då pratar jag inte om själva biobesöket med biljetter och popcorn. Utan kostnaderna runt omkring, närtrafiktaxi, busskort och mat bland annat. Det plockar på.
Vid den här tiden förra året hade jag redan kommit upp i 50 besök.
Jag var aldrig under 11 besök på en och samma månad under året.
I år har jag bara kommit upp i tio biobesök som mest och då inte varje månad. 
Så i år har jag "bara" varit på bio 35 gånger.
Det är i samma takt som förrförra året, då hade jag kommit upp i 36 biobesök under samma tid.
Sedan får jag gå tillbaka till 2019, innan pandemin stängde ner biograferna. Då hade jag kommit upp i 34 biobesök fram till april.
Jag älskar att försvinna in i biomörkret och helt gå upp i filmerna. Det går inte att jämföra med att sitta hemma och titta på mindre skärm och med sämre ljud.
Inget ska stoppa mig från att gå på bio!
Film är bäst på bio!
 

Kommentera

Publiceras ej