Det portugisiska köket kommer aldrig någon skriva kokböcker om!
Maken till smaklös mat!
Jag kryddar inte min mat men ändå smakade den tredubbelt så mycket som maten vi ätit den senaste veckan.
Det är en fadd smaklös mat vi serverats. Hamburgarna vi åt häromdagen gick knappt inte att äta.
Hamburgerköttet var mer hackat än malet och smakade knappt något. Det var så äckligt. 
De senaste dagarna har maten åtminstone varit varm, det var den inte de två första dagarna. Men det är nästan det enda bra vi kan säga om den.
Vi passade på att äta lunch nere vid strandpromenaden i Belém.
Två pratglada herrar stod och grillade köttet vid sidan av disken i den hyddliknande disken. Sittplatserna var ute under bar himmel. Ett charmigt ställe.
Men maten...
Vi valde en sandwish med grillat fläskkött och det var allt vi fick. Ingen sallad och inte ens en liten tomatskiva.
Det fanns ketschup och majonäs på borden men det var allt.
Köttet var helt okej men väldigt tunt och endast en liten skiva. Inte mycket till lunch.
Undrar hur det kommer sig att den portugisiska maten är så smaklös?
Att man knappt aldrig får några grönsaker?
Tack o lov så var det mesta av maten på bröllopet god. Speciellt pärlhönan.
Men annars har det varit menlös mat. 
Jag kommer aldrig att längta tillbaka till Portugal för deras mat, som jag gör Kreta.
Tack o lov är det ett trevligt land i allt annat.
Jag håller mig till vatten och läsk men Sara har tagit några drinkar här och var.
De har varit mycket starka och mest bara smakat sprit. Men den jordgubbsmojiton hon valde idag var åt det bättre hållet.
Tur det då det var mycket trevliga grabbar i baren vi köpte vårt dricka, coca cola till mig.
Men hade hon inte tyckte om den så hade hon kunnat klaga. De sålde inga drinkar innan man smakat.
Blev en liten trevlig stund med tre grabbar som kunde prata engelska. Vilket inte alltid är vanligt, även där det är mycket turister.
Det blev en trevlig stund där vi satt i solen och njöt av våra kalla drinkar.
I lugn takt gick vi sedan tillbaka till tågstationen för att åka tillbaka till Estoril.
Ett lagom fullt tåg i lugn takt.
Stationerna ligger extremt tätt, ibland är det bara några hundra meteter emellan dem. Så tåget får aldrig upp någon högre fart.
Men till slut kom vi tillbaka till vår station och kunde hasa oss upp till vårt hotell.
Sista biten är verkligen brant och ingen av oss har varit i toppform idag.
Sega i kroppen efter alla branta trappor igår. Jag har även varit harklig i halsen. Inte ont men lite raspig.
Det tar på krafterna att ha semester.
 
 

Kommentera

Publiceras ej