Long Shot med Seth Rogen och Charlize Theron kan jag säga att jag har någon slags hatkärlek till.
Den romantiska komedin handlar om Charlotte Fields, amerikansk utrikesmininster, som behöver en talskrivare. Hon anställer arbetslöse journalisten Fred Flarsky, som hon en gång satt barnvakt för. Hon har anspirationer att försöka bli USAs första kvinnliga president och har mycket ansvar på sina axlar. Fred ser fortfarande precis ut som han gjorde som tonåring. Stor keps och illasittande läder. Trots detta finner de en gemensam attraktion.
Mitt stora problem med filmen är Seth Rogen. Hans konstiga röst gör mig nipprig. Den är både djup och pipig på samma gång. Känns inte som om han har riktigt kontroll över den. Jag vill bara att han ska hålla käften.
Charlize Theron är som vanligt kanonbra. Det liksom kvittar vad hon gör. Honär aldrig dålig i någon roll. 
 
Trots mina klagomål på Seth går jag totalt in i filmen och tänker inte på annat förrän vid slutet. Det var längesedan jag gick så totalt upp i en film. Kändes skönt att för ett par timmar helt glömma bort mitt inte allt för roliga liv.
Den är mer fnissig än fylld med stora skratt men klart väldigt underhållande.
Något som jag stör mig lite på är, som vanligt när Hollywood hamnar i andra länder, scenerna från Sverige är bra konstiga. De spelar svenska nationalsången när den amerikanska utrikesministern stiger av Air Force One och varför kallas alltid vår kung bara Gustaf när det gäller amerikanarna? Om de inte orkar att säga Carl Gustaf borde det inte bli Carl då? Också varför går det aldrig att hitta någon svensktalande när de ska ha någon att tala svenska? Men det är klart svenske Alexander Skarsgård spelar hysteriskt roligt den kanadensiske premiärministern. Förstår heller inte den konstiga nidbilden av svenska hembygdsdräkter. För det var de enda kläder de kunde hitta eller var det ett skämt jag inte fattade?
Men bortser jag från dessa små klagomål är det klart rolig film. Bara det att den är en romantisk komedi är helt otroligt. Det finns det verkligen inte många av numera. Då bara måste man älska den.
 
 

Kommentera

Publiceras ej