Katter är så roliga.
Det ska vara på deras vis eller inget vis alls Nej, förresten. Det ska vara på deras vis. Punkt, slut!!!!!!!!!!!
Det är så udda saker som måste vara på ett visst sätt. Som det här med att jag måste ligga på vänster sida. Så fort jag rullar över på höger sida kommer Winston störtande och skriker på mig tills jag vänder mig om. Att jag lyfter över honom för att kela med honom på höger sida godkänns bara en kort stund. Sedan hoppar han över mitt huvud och börjar yla. Vänder jag fortfarande inte på mig så börjar han putta på mig.
Nikkie var precis likadan. Den stora Maine Coonen gick fram och tillbaka över huvudet på mig tills jag vände på mig. Att lägga sig på höger sida av sängen fanns inte med på hennes karta. Jag undrar hur det kommer sig att det är på detta viset?
På morgonen kräver Winston ofta att jag ska rulla över på rygg och lägga upp väster hand på kudden så han kan lägga tassarna på den. Jag ligger alltid på rygg när jag läser men att sova på rygg är inte lika behagligt även om jag ofta somnar om när min lille gosepelle har krävt att jag ska ligga på rygg. Men vaknar ofta av att jag snarkar högljutt.
Smulan låg mellan mina ben och använde min ända som huvudkudde. Hon vägrade att flytta på sig om jag ville vända på mig. Så det var bara att krångla runt med benen. Hon lät sig inte störas av att jag rörde på mig. 
Katter är så roliga med alla sina krav och idéer.
 

Kommentera

Publiceras ej