Under några intesiva timmar hade vi besök av Texasborna Bob och Sue.
Men det var nära att besöket inte blev av. De kom med tåg från Stockholm och de var inte riktigt med på hur kort tid tåget står still på stationen. Så de hann inte av innan tåget rullade iväg igen. De fick åka till Alvesta och vända innan de till slut landade i Nässjö.
Hur vi är släkt med dem är jag inte helt på det klara med men en släkting till oss var gift med en släkting till dem. Bobs familj är bördig från en liten by utanför Forserum. Så han ville åka dit och titta och också på kyrkan de troligen tillhört. Kunde vara både Forserum och Lekeryd, så vi åkte till båda. Han blev alldeles rörd när vi kom till lilla Byhult. Det var flera hus och vi visste inte vilket som kunde tillhöra hans släktingar så han fotograferade alla.
De hann också med ett kortare besök hemma hos mig. Sue blev alldeles till sig över mina broderier som fyller nästan alla väggar utan de i sovrummet. De tappade nästan hakan när de såg alla grejer jag släpat hem från mina resor till USA.
På kvällen blev det grillfest hos syster och svåger. Far dök också upp. Han hade träffat Bobs far och mor under sin resa till USA 1999. Jag träffade dem när jag 2001 gled igenom Texas. Stannade ett par dagar hos John och Betty och eftersom Sue och Bob bodde på andra sidan gatan umgick jag med dem också under mitt besök. Det var jätteroligt att träffa dem igen.
Jag var lite orolig hur besöket skulle bli då de skickat rätt så aviga e-mail inför ankomsten och att de inte verkade planera mer några dagar i taget. Svårt att få klarhet i när de kunde tänkas dyka upp. 
Men tack o lov kom oron helt på skam. Vi hade hur roligt som helst under kvällen. 
Det blev mycket prat om allt mellan himmel och jord. Jag fick översätta så mycket jag kunde till far som inte talar någon engelska.
Jag var alldeles utmattad när jag till slut kom hem. Men det var det klart värt. Hoppas verkligen att vi kan få möjligheten att träffas igen.
 

Kommentera

Publiceras ej