För tionde gången var det AW i Baren hos syster.
Likt föregående gånger stod jag i baren. Där trivs jag allra bäst och otroligt roligt. Där hamnar de flesta förr eller senare. Även de som till en början haft med sig egen öl.
Vädret var perfekt för grillning och det blev rejält trångt runt grillarna. Jag hade fixat mina hamburgare i förväg. För jag hinner aldrig stå och grilla då de flesta kommer och köper sin dricka vid samma tid. Satt och åt i nästan lugn och ro innan jag för resten av kvällen parkerade i baren.
Hade det inte varit för att jag så otroligt gärna får ta hand om baren, så slipper syster och hon kan umgås med gästerna, så hade jag nog inte varit där. Jag har hade inte riktigt vetat vad jag skulle göra med mig och hamnar oftast ensam i ett hörn.
Nu har jag roligt med korta, likt bussförartiden, samtal vid köp av öl, vin, whiskey eller rom. Numera behöver jag sällan tänka på betalningen då de flesta skriver upp sig på lista och swishar när kvällen är över. 
Det var massor av folk och ljudnivån var ofta hög, så jag hade inte alltid lätt att höra vad de beställande ville ha. Men jag hade de olika ölsorterna uppställda med whiskeyn och romen, så det var bara att peka.
När festen lugnade ner sig och flera tackade för sig gjorde jag så också. Nöjd men trött cyklade jag hem i natten. Lagom mör i kroppen, inte van att stå rätt upp och ner i så många timmar på hårt cementgolv. Men det är det värt!
Tack för rolig fest syster!
 

Kommentera

Publiceras ej