Ensamstående mamman och vloggerskan Stephanies bästa kompis, den mystiska Emily försvinner. Stephanie försöker hitta henne och finner att hon inte känner henne alls. Det är allt jag kan säga om denna läckra film utan att avslöja för mycket av handlingen. För ju mindre man vet ju bättre är den.
 
Den är otroligt skruvad, spännande och rolig utan att vara komedi. Någon frågade om den var som Gone Girl och jag säger både ja och absolut inte. Den liknar inget jag sett på mannaminne.
Anna Kendrick är lysande som den bubbliga Stephanie och Blake Lively är kanon som den mystiska Emily.
Trots allt som händer så kände jag total lycka när den var slut. Den är så superskön i alla sina svängar och krokar. Älskar Annas Stephanie. Jag vill bara se mer och mer. 
Ett udda lyckopiller. En sådan där film som jag får ett lyckorus av efteråt och nästan bubblar över när jag pratar med folk. 
 

Kommentera

Publiceras ej