Det är roligt med sociala medier.
Tack vare det fick jag ett mycket trevligt samtal efter midsommarfirandet igår.
Jag passade på att vattna blommor på ett knippe gravar innan jag traskade hem och det var jag inte ensam om.
Jag kan inte säga att vi någonsin pratat med varandra förr. Vi är uppvuxna bygden men han är några år yngre än mig så vi har aldrig gått i skolan samtidigt. Jag känner han mamma och hon följer mig på Instagram och visar tydligen honom allt jag lägger ut, speciellt när jag varit på bio.
För hans första ord var när han fick syn på mig, hur många gånger har du sett Top Gun: Maverick nu?
Sedan förklarade han att hans mor visar mitt Instagram för honom.
Jag berättade att jag nu sett filmen fyra gånger och då sa han något helt annat än vad jag är van vid. För 95% av alla som hör att jag sett samma film flera gånger på bio säger alltid, hur KAN du se samma film så många gånger?
Men inte denne karl.
Han frågade hur jag upplever filmerna jag ser flera gånger. Jag tappade nästan hakan. Det har aldrig någon frågat! Fick tänka till lite innan jag kunde svara.
Dels vet jag ju att jag kommer att tycka om filmen. Jag behöver inte vara orolig för vad jag ska tycka. Jag kan bara sitta ner och njuta. Jag vidgar också blicken och upptäcker mer och mer saker.
Vi fick ett otroligt roligt och intressant samtal. Han kanske gick på bio någon gång per år men han förstod helt min förtjusning i att försvinna in i biomörkret.
Samtalet var så otroligt oväntat men så roligt. Skönt att kunna tala om mitt stora inresse utan att motparten är lätt nedlåtande och hela tiden tjatar om att jag måste skaffa hemmabio.
Glad och lycklig traskade jag hem i den härligt varma midsommarkvällen.
 

Kommentera

Publiceras ej