Så sitter jag där med nästan i kartboken igen.
Det är så otroligt roligt att planera och söka på olika orter och se vad jag kan hitta för udda saker.
Floridaresan är nu blott fem månader bort, vilket känns som en evighet. Vi ska vara där i två veckor. Första veckan ska vi åka på road trip och andra veckan ska vi spendera i Florida Keys.
 
Det är den första veckan som jag sittar och planerar inför. Var kan vi tänkas ta vägen?
Jag skulle gärna dra iväg bort till New Orleans i Louisiana. Ca 100 mil från Orlando. Jag var där under min rundresa  USA 2001 och har sedan längtat tillbaka. Men vad kan vi hitta på mer?
Det enda vi säkert vet inför resan är att dagen efter ankomst ska vi till Kennedy Space Center och kanske stanna över natt hos min au pair-familj i Orlando.  Det vore kul att träffa grabbarna igen.
Sedan har vi tänkt att dra norrut. Jag har två alternativ, än så länge. Det ska, enligt google, bara skilja ca 50 mil på dem. 
Ett alternativ är att dra upp mot norra Georgia efter New Orleans och sedan ta Floridas västkust ner till Florida Keys. Här har jag önskestopp på Camp Toccoa, 101 aribornes träningsplats inför andra världskriget, känt från suveräna TV-serien Band of Brothers och underbart udda staden Savannah på ostkusten.
Problemet med den resan är resan längs med ostkusten. Den har vi redan åkt systerdotter och jag 2011. Been there, done that!
Andra alternativet är att korta av resan i Mississippi , Alabama och Georgia och istället åka längs med Floridas västkust ner till Islamorada. Hittat lite roliga och udda ställen att besöka längs med den rutten. Tex den stora jordnöten i Plains, Georgia, som är Jimmy Carters födelsestad och jordnöten ska tydligen ha hans leende. Sådana saker älskar jag att besöka. Finns så otroligt mycket udda att besöka i USA.
Alternativ tre är att dra upp till Toccoa, jag har verklligen snöat in på det och sedan snedda ner till västkusten på Florida. Alla alternativen är ungefär lika långa.
Jag har varit otaliga gånger i Orlando och besökt östra kusten massor av gånger men västkusten är jag sämre på. Så det vore roligt att kunna utforska den lite mer. Cedar Key ser mysigt ut.
Får väl se vad det blir. Systerdotter ska jag få ha lite åsikter också :D
 
 

Kommentera

Publiceras ej