(null)
Nya idéer till att sy kan jag få från precis allt. 
Helt plötsligt kan en bild eller nästanbild poppa in i huvudet. Ibland försvinner de och bland kan de skvalpa runt i hjärnan ett tag innan de formas till en klar bild som måste ut och bli till ett broderi. 
Idag hittade jag en liten trekant i verktygslådan och en ide’ om att använda den i ett handarbete tig form. 
Men hur ska jag använda den? Sy band som jag sätter fast i trekanten och sätta det på en bild. Hur ska bilden se ut? Surrealistiska former? Rutor? Ringar? Sätta pärlor och blommor? 
Känner genast för att sätta igång med den. Trots att jag inte vet hur den ska se ut. 
Men jag håller redan på med två stycken. Får göra färdigt dem medan idéen mognar i mitt virriga inre. 
Det är så roligt att sitta och brodera. Då känner jag ett inre lugn och sällan annars känner. Då varvar jag ner och bara för nålen upp och ner, ner och upp. 
Härligt. 

Kommentera

Publiceras ej