JAG ÄR JÄTTEPIGG....   PÅ ATT GÅ OCH LÄGGA MIG!
Bilderna från Herregudco är så otroligt talande hur det är att leva med MS fatigue. Att bli så utmattad att man inte klarar att hålla sig uppe eller leva ett normalt liv med jobb.
Att bli utmattad av ingenting ibland. Att tvingas spendera hela dagar med att sova eller bara en timma eller tre. Det är så otroligt frustrerande. 
Att en stimmig men rolig helg i Stockholm kan göra att jag nästan är medvetslös i flera dagar. Att det kan ta upp till två månader att återhämta sig från en tvåveckorssemester i USA.
Jag blir så frustrerad att jag vill illvråla rakt ut. Jag vill inte leva så här!!!!!!!!!!
Oroar mig i massor för att Försäkringskassan till hösten ska tvinga mig ut i arbetslivet igen. Inte för att inte vill arbete. Skulle bli galet lycklig om jag kunde får köra buss igen. Men jag vet hur det kommer att bli.
Jag har svårt att lära mig saker då minnet sviker mig. Efter några veckor kommer jag vara så utmattad att jag inte kommer att kunna leva normalt. Nya intryck och för mycket intryck överbelastar hjärnan å det grövsta om jag utsätter mig för det för länge. Jag blir som en zombie.
För att jag ska kunna leva normalt och inte vara utmattad jämt, krävs att jag tar det bedövande lugnt. Så fort jag gör för mycket och det blir för lite vila, blir jag utmattad bortom utmattad och hjärnan känns som den kokar över och jag har svårt att känna något mer än att jag vill ligga ner.
Jag gillar inte att leva som jag gör nu men det är ett måste för att jag ska kunna leva någonlunda normalt.
 

Kommentera

Publiceras ej