Så var det dags för systerdotter att vara med i nästa tävling, Color Obsticle Rush.
Hon börjar bli bra på det här nu.
Det skulle springas/gå runt Munksjön. Deltagarna skulle ta sig igenom 20 uppblåsbara hinder och 6 färgstationer dvs folk står och kastar färgglatt pulver när de passerar.
Vi kom lite innan tävlingen började och satt och lyssnade på den hysteriska musiken när de värmde upp. Sedan var det dags. Vi ställde oss först vid ett ställe där de skulle springa igenom skum. Fast att jag stod helt rätt till så missade jag helt när systerdotter sprang förbi. Skyller på att det var många som såg likadana ut. Vita Color Rush T-shirtar, hästsvans och solglasögon. Jag var också distraherad av alla som åkte/gick förbi där jag stod.
Efter det försvann hon bort runt Munksjön och vi stannade kvar för att invänta hennes återkomst. Måste erkänna att hela arrangemanget kändes något rörigt och lätt oinspirerat. Banan till de olika hindren i Knektaparken var dåligt utmärkt och de flesta som jobbade runt hindren såg lite tröga ut. Men till slut kom systerdotter lite lagom färgglad. Hon och hennes kompisar hade kämpat runt på ca 40 minuter. Bra jobbat.
Jag blev rejält trött då allt oväsen från maskinerna som blåste upp hindren och den höga musiken gjorde att jag hela tiden fick anstränga mig för att höga vad syster och systerdotter sa.
Men det var roligt att vara med och se alla kämpa.
 
 

Kommentera

Publiceras ej