Satte mig och tittade på en av mina absoluta favoritfilmer idag och glada minnen flöt över mig.
Jag har alltid älskat att gå på bio och när jag bodde i Jönköping gick jag på bio flera gånger i veckan. Till Sandrew på Brunnsgatan hade jag mer eller mindre gångavstånd.
Ägaren på Sandrew behövde jag aldrig säga vilken film jag skulle se. Han hade koll på vilka jag sett. 
En vecka hade jag varit där två dagar i streck och då sa han att om du kommer i morgon också så bjuder jag dig. Så givetvis gick jag nästa dag också och han bjöd.
Det blev Den Engelske Patienten, en av mina absoluta favoritfilmer. Den berör mig lika starkt varje gång jag ser den.
Men att det var första gången någon som jobbade/ägde biografen bjöd mig. Nu händer det lite då och då. Men första gången är ju alltid något speciellt.
Det var tjugotvå år sedan detta hände och jag går fortfarande på bio i massor. Kommer göra så så länge jag bara kan. Mitt kärleksförhållande med biobesök blir bara starkare och starkare för varje år som går.
DET ÄR UNDERBART ATT GÅ PÅ BIO!
 

Kommentera

Publiceras ej