Resan med systerdotter är visserligen ett halvår bort men jag kan inte låta bli att redan titta på möjliga resvägar.
Vi ska ligga still en vecka och vara ute på roadtrip veckan innan. Ser fram emot båda väldigt mycket. Så mycket att nu sitter jag här med näsan i Rand-McNalleys stora vägatlas över USA.
Savannah, Georgia.
 
Vad kan vi tänkas hinna med på en vecka?
New Orleans, Louisiana? Huntsville, Alabama? Camp Toccoa, Georgia? Savannah, Georgia?
Går aldrig att plannera resväg till 100%. Man vet ju aldrig vad som kan hända. Vi åker i början på februari, vilket kan ställa till det med vädret även om nu de sydliga staterna givetvis inte ska få någon snö. Så vet man ju aldrig vad som han hända vädervis. Normaltemperaturen är 15-20 grader men det kan givetvis bli en dip åt både ner och upp.
Barry College, Rome, Georgia.
 
Vägval kan också ändras på grund av hur man mår. Vi känner helt enkelt inte för att köra många mil för ett kort stopp? Det är mycket det som är charmen med en roadtrip. Vi vet aldrig exakt var vi kan tänkas hamna. 
Savannah, Georgia.
 
Kanske hamnar på något helt oplanerat ställe som är jätteroligt. Det är så otroligt roligt att sitta och googla på orter och se om jag hittar något intressant. Något som kan göra att man tar en liten avstickare.
US Space & Rocket Center, Alabama.
 
Vi ska till Kennedy Space Center i Florida men är det då också intressant att åka hela vägen upp till Huntsville, Alabama för att se det mindre US Space & Rocket Center? 
Åka bort till New Orleans, Lousiana, som ligger lite över en dags resa från Orlando, Florida. Staden är verkligen speciell och häftig men vad finns att göra på vägen dit och därifrån? 
New Orleans, Louisiana.
 
Frågorna är många men jag har många månader på mig att lösa dem. Under tiden kommer jag sitta här och googla och googla. Lyckan är stor när jag hittar något udda och kul att besöka.
 

Kommentera

Publiceras ej