Biobesöket som tog slut innan det började.
Hamnade i Göteborg helt oplanerat. En kompis åkte ner i arbetet och jag hängde på. Roligt att komma utanför bygränsen lite då och då. Under tiden kompisen jobbade promenrade jag genom en stad i stor förändring. Arbetet skulle vara färdigt till halv tre så jag hade några timmar att slå ihjäl.
Milda vad de håller på och bygger nya vägar och även en ny bro. Jag kände knappt igen mig där jag vandrade på gator som jag en gång kört buss. När jag kom ner till centrum ringde jag kusinvitamin och gick och hälsade på henne på hennes jobb en stund.
Sedan var det meningen att jag skulle gå på bio. Jag köpte biljetten, popcorn och dricka. Gick in och satte mig i salongen och precis när jag boat in mig och väntade på att filmen skulle börja, ringde telefonen, som jag tack o lov hade glömt att stänga av. Kompisen undrade var jag var någonstans. Arbetet var redan färdigt, klockan var tolv, och kompisen var redo att åka hemåt.
I all hast fick jag lösa in biljetten och få en kasse till popcornen och drickan och springa ut och ta spårvagnen över till Hisingen och gå en liten bit. Kom precis fram när kompisen var klar att sätta sig i bilen. Puh!
 
Vilken tur att jag glömt att stänga av telefonen! För kompisen hade ingen möjligthet att stanna ett par timmar till utan hade åkte hem utan mig. Hade varit kul att upptäcka när jag startade mobilen efter biobesöket och få reda på att jag skulle få ta mig hem själv. Nu fick jag istället äta popcornen i bilen på vägen hem.
När jag hem till byn igen fick jag gå och lägga mig direkt. Var helt utmattad. Dels tar det på krafterna att vara inne i en storstads ständiga buller men jag mår heller inte bra av att stressa och göra saker bara sådär. Jag behöver lugn och ro och planering numera.
Men kan inte planera allt, lite spontan får jag ändå vara. Älskar ju att vara ute och åka, även om det är på den inte allt för roliga 40an.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej