Var får man alla konstiga drömmar ifrån?
Drömde i natt att jag ute och åkte lastbil. Chauffören hade jag precis träffat och han var hemlös. Jag satt och laddade ner musik på min laptop från min favoritartist. I drömmen var vi i Göteborg men korsningen vi kom till såg väldigt mycket ut som Ekhagsrondellen. Då kom artisten gående på övergångsstället precis framför lastbilen. Chauffören rusade ut och slog ihjäl henne och slängde iväg henne till början av övergångstället. Sedan körde han fram lastbilen så det såg ut som om vi precis kommit fram. 
Jag satt chockad kvar i hytten när folk kom framspringande. Han förklarade att inget sett men genast blev alla misstänksamma och då sprang han sin väg.
Jag gick ner för en grässlänt och in i ett rum, där jag satt och funderade på om jag skulle tala om för polisen att jag laddat ner musik olagligt. När jag skulle berätta för dem vad som hänt. Bestämde mig för att vara helt sanningsenlig när jag pratade med dem.
Där vaknade jag.
Vad får man alla konstiga drömmar ifrån?
Drömmen var kristallklar men mycket konstig. Kände mig helt förvirrad när jag vaknade.
Har ofta färgstarka drömmar. För ovanlighetens skull var jag med i drömmen. Så brukar det inte vara. Vanligtvis är det mer som om jag tittar på film. 
Drömmar sägs vara fårt sätt att handskas med saker som hänt. Undrar vad det var jag handskades med denna natt? 
 

Kommentera

Publiceras ej