Jag kan inte låta bli att brodera till speciella storhelger eller dagar.
Jag har ingen, jag är ju svensk, anknytning till St Patrick's Day men när jag hittade denna söta gubbe kunde jag inte låta bli att göra den.
Gubben är ca 14 centimeter hög, lite lagom stor att brodera snabbt.
Satte mig redan vid fyratiden för att brodera. Normalt sätter jag mig vid sjutiden. Men nu kände jag att måste sätta mig och sy resten av dagen.
Fick för mig att göra färdigt gubben och fyrklövern under kvällen. Får sådana där idéer ibland.
Har ett annat broderi som jag måste bli klar med snart, så jag ville inte ta för stor paus.
Strax efter midnatt var jag klar med broderandet. Resten, stryka på vlieselin och sy på pärlor har jag gjort idag.
 
Jag gjorde små uppehåll under de åtta timmarna jag satt i syhörnan.
Vid nitton åt jag kvällsmat och så tittade jag i mobilen lite då och då men mest broderade jag som besatt. Skulle bara bli färdig innan jag gick och la mig.
Katten var mycket upprörd mot slutet.
"Gå och lägg dig!"
Idag har jag pysslat med att syhip allt och sätta på pärlor och spraja på glitter. Kan inte låta bli glitte!
Så roligt att få allt klart så fort.
Nu hinner jag sy något mer innan påsk!
 

Kommentera

Publiceras ej