Inget ont utan att det har något gott med sig!
Efter att ha haft svår värk i hälen i flera år, så opererade jag bort knölen på hälen förra året.
Jag hade haft så ont  att jag hade svårt att gå när jag suttit länge allra mest när jag steg upp på mogonen. Jag mer eller mer kravlade runt lägenheten till en början med, sedan blev jag van vid smärtan.
I tron att det var knölen som gjorde ont bestämde jag mig för att den skulle opereras bort.
Men snacka om besvikelse då värken inte försvann det minsta.
Att efter att jag kämpat med att hoppa på kryckor i flera månader. Få duscha sittande på nedervåningen, då jag har badkar uppe hos mig.
Fått knalla runt i samma byxor, som jag fått klippa sönder nertill för att få plats med den stora stöveln, så försvann inte smärtan.
Snacka om besvikelse!
Allt det besväret och så hade jag fortfarande ont när jag gick!!!
Det visade sig att smärtan hade inte suttit i knölen, utan i slemsäckar bredvid knölen. Jag hade inflammation i slemsäckar på båda hälarna men mest ont har den högra hela tiden gjort.
Sjukgymnasten berättade att det tar tid att bli av med den inflammationen.
Jag ville ställa mig upp och illvråla!!!!!!!!!!!!!!!
Kommer jag aldrig bli av med smärtan i fötterna?!!!!!!!!!
Men så fick jag influensa och låg hemma med trettionio graders feber i flera dagar. Under två veckor så gick jag som längst ut och matade katten i ladugården.
Smärtan försvann helt men jag var säker på att den skulle komma tillbaka när jag frisknade till och kunde vara ute och gå igen.
Men, tack o lov, det har den inte gjort! Trots att jag varit ute och gått med systerysters hund flera gånger i veckan och sprang som ett skållat troll i Örebro i måndags.
För första gången, på jag vet inte hur många år, har jag inget ont i fötterna!
Trodde jag aldrig skulle hända!
Känns helt underbart!!!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej