Så var det dags för årets Internationella Matmarknad i Jönköping. 
Älskar att gå fram o tillbaka mellan stånden och titta, lukta och njuta. Det är ett anfall av dofter för näsan och färger för ögat. 
 
Har inte sett föregående år att se haft mindre portioner, men i år hade det i alla fall. Set gjorde att jag valde två olika rätter. Några slags friterade, tror jag, rulader från Polen och kyckling i dijonsenap från Frankrike. Båda var otroligt goda och jag blev totalt övermätt. Men det var det värt. 
 
 
Sedan blev det två biobesök, Terminator Genisys och She's funnit tjat way. 
Terminator var förvånansvärt bra med Arbold i god form. She's funny that way var otroligt charmig. 
 
 
Sen styrde jag stegen tillbaka till matmarknaden för att äta lite till. Den här vändan blev det en australiensk kängeruburgare. Väldigt gott kött, mer smak på än krokodilburgaren jag åt för ett par år sedan på marknaden. 
Det blev allt igenom lyckad eftermiddag. God mat och bra filmer, Jippi!
 

Kommentera

Publiceras ej