Så har jag nu hört alla bidragen på CD. En del låter bättre, andra hör jag allt för väl alla hemska detaljer. Men ingen gör mig galen av lycka. Magert år, lite mellanmjölksaktigt. Flera halvbra, men mycket dåligt.
 
YOHIO - TO THE END ***
Inte dålig, nu när jag slipper se honom, men den fastnar inte. Trots att den liknar Ulrik Munthers bidrag från förra året.
 
MAHAN MOIN - ALEO ***
Klart en av favoriterna. Älskar rytmen i refrängen. Men den har några konstiga parti som drar ner betyget.
 
LINUS SVENNING *
Inte min kopp te.
 
ELISA - CASANOVA -
Så gammaldags uselt att jag rodnar.
 
ALVARO ESTRELLA - BEDROOM ***
Med en sångare med rivigare röst hade jag nog gillat den mer. Nu är den OK.
 
ELLEN BENEDIKTSSON - SONGBIRD **
Den får mig att tänka på Anouks Birds från förra årets Eurovision. Ingen dålig jämförelse men samtidigt irriterar det mig. Anouk var såååå mycket bättre.
 
SYLVESTER SCHLEGEL - BYGDENS SON -
Hellströmsprog av värsta sort.
 
HELENA PAPARITZOU - SURVIVOR ***
Älskar refrängen men avskyr versen.
 
JEM - LOVE TRIGGER **
För mycket komp.
 
THE REFRESHMENTS - HALLELUJAH -
Att rockabilly kan svänga så lite.
 
MANDA - GLOW **
För lite glöd.
 
PANETOZ - EFTER SOLKSEN **
Det svänger bra men jag AVSKYR svensk rap.
 
PINK PISTOLS - I AM SOMEBODY ***
Fullt ös i refrängen men refrängen drar ner betyget.
 
SANNA NIELSEN - UNDO ****
Med en sämre sångerska hade låten inte varit något alls. Men Sanna gör hela låten. Hon är fantastisk. Jag gillar den men saknar det där lilla sista. Speciellt när jag bara hör Sanna.
 
LITTLE GREAT THINGS - SET YOURSELF FREE *
När inget distraherar hör jag hur ointressant den är.
 
 
MARTIN STENMARCK - NÄR ÄNGLARNA GÅR HEM ****
Svag början men när han kommer till refrängen då är jag såld. Sedan blir den bara bättre och bättre. Årets största favorit men ändå inte låten jag kommer lyssna på om och om igen, år ut och år in.
 
OUTTRIGGER - ECHO ***
Lite mer i rösten på sångaren så kanske. Men den rockar på bra.
 
EKO - RED **
Stör mig både på att den låter som temat från TRON Legacy och att hennes röst inte passar in.
 
OSCAR ZIA - YES WE CAN **
Lillvalpen svänger på bra men jag tillhör helt fel åldersgrupp för det här.
 
SHIRLEY CLAMP - BURNING ALIVE -
Nu slipper jag se henne men det minimerar bara lite. Måste ju fortfarande höra henne.
 
STATE OF DRAMA - ALL WE ARE **
Gullig allsångskör men annars ganska blekt.
 
CAJSASTINA ÅKERSTRÖM - EN ENKEL SÅNG *
En för enkel sång.
 
ACE WILDER - BUSY DOIN' NOTHIN' ****
Blir bättre och bättre. Går inte riktigt att sitta still och den är väldigt lätt att sjunga med i.
 
JESSICA FOLCKER FEAT DR ALBAN **
Jessica sjunger bra men den är lite avslaget ointressant.
 
ALCAZAR - BLAME IT ON THE DISCO ****
Låter precis som Alcazar alltid gör, på både gott och ont. Går inte att hata men Stay The Nights skugga är allt för stor.
 
I.D.A - FIGHT ME IF YOU DARE -
Låter helhemskt på CD. HÅLL KÄFTEN!
 
JANET LEON - HOLLOW **
Två låtar i en som inte alls hör ihop.
 
AMMOTRACK - RAISE YOUR HANDS ***
Medryckande rock men ändå inte.
 
JOSEF JOHANSSON - HELA NATTEN *
Lite bättre när jag slipper se honom. Men ändå inte.
 
LINDA BENGTZON - TA MIG -
Se Josef Johansson men med henne i stället för honom.
 
ELLINOR HOLMER - EN HIMMELSK SÅNG -
Känner mig som om jag sparkar på en gullig hundvalp när jag ger den dålig kritik. Men den är så mesig att jag får utslag.
 
ANTON EWALD - NATURAL *
Valpen kan verkligen inte sjunga! Håll dig till dansen istället!
 
Christer Björkman har sagt att det finns tre stycken potentiella Eurovisionvinnare i årets startfält. Vilka då? Jag kan bara komma på två, Sanna och Helena. Den tredje är det Alcazar? Supersnyggt nummer men låten i sig själv saknar det lilla extra. För han menar väl inte, Gud förbjude, Valpen?
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej