Efter besöket på stranden så gick vi tillbaka till hotellet för att sola och bada.
Vill ha lite färg till bröllopet på söndag. Men det blir nog mest röd färg, tack o lov, att ingen av oss har en rosa klänning.
Jag vet inte hur många som bor på hotellet, har bara sett några få och ingen av dem vid poolen idag.
Jag var först alldeles för rastlös för att ligga och sola, så jag satte mig delvis under ett parasoll och bloggade.
När jag var färdig passade vi på att inta en lättare lunch i skuggan, Der var smaklösa jordgubbar, hårda digestivekex och Pringels.
Sedan var det dags för att svalka av oss i poolen.
Det var marginalt varmare i poolen än i det iskalla havet. Men när vi väl doppat oss var det skönt att simma runt och kyla ner sig.
Kändes mycket uppfriskande. Men lite underligt att vattnet inte var varmare, att solen inte värmt upp det.
Det är ca tjugofem grader i luften och inatt var det inte kallt. Inte när vi gick tillbaka från att varit nere vid stranden vid halv elva i alla fall.
Så det var lite underligt att vattnet var så kallt. Men i längden skönt.
Nu kunde jag slappna av efter badet och jag plockade fram min medhavda bok och började läsa.
Men efter en stund upptäckte jag att jag var ganska så röd på armarna och benen.
Det var nog dags att gå upp till vår lägenhet efter ett par timmar vid poolen.
Sara stannade kvar lite till.
För att komma i poolen får man antingen ta stegen i eller hoppa.
Det finns en mycket underlig trappa i ena ändan.
Den går liksom ingenstans. Inte på något av hållen.
Den går upp mot gatan men där finns ett stängsel och den ser inte ut att ha passat mot den lutande gatan någonsing.
Den går heller inte ner i poolen utan bara slutar vid kanten utan att man kan använda den.
Ser mycket udda ut.
Soldäckets brädor var skållhete i solen.
Först kändes ingenting när man tog av sig skorna men sedan började det bränna och det var att hoppa, nåja, upp på poolkanten eller solstolen snabbt.
Inget bra val av brädor, ej av trä, i den starka solen.
Men annars var det härligt att ligga där.
Speciellt som vi var ensamma.
 

Kommentera

Publiceras ej