Det är verkligen inte roligt att bli sjuk när man är ute och reser.
Räknar jag bort min MS, den är jag ju sjuk med hela tiden, så har jag bara blivit sjuk under två resor. Ok, tre om jag räknar med när jag gick på gymnasiet och var på Ibiza och blev så sjuk att de fick tillkalla läkare. Men det är så länge sedan att den räknar jag inte. Fick en spruta i skinkan och sedan blev allt bra.
Hann knappt inte mer än landa i London förra veckan innan förkylningen slog till. Risig hals, snuva, huvudvärk och nästäppa på nätterna. Det var bara att inhandla en massa medikamenter och hoppas att jag inte skulle bli sängliggande.
London suger under normala omständigheter musten ur mig, folk, höga ljud och trafik i massor. Men att ovanpå det lägga en förkylning är inte roligt. Hade svårt emellanåt att engagera mig och det var mycket som inte kändes speciellt roligt. Kände knappt för att gå på bio ens. 
Men jag hade i alla fall ingen hosta.
När jag reste till Texas 2007 blev jag sjuk typ tio minuter efter att jag klivit på planet till Philadelphia från Stockholm. Var inte roligt att få sprängande huvudvärk när man har lång flygresa frömför sig. Väl framme började jag hosta så illa att jag var orolig att jag fått lunginflamation. Tog i från tårna varje gång jag hostade.
Men efter att jag käkat någon stark medicin i tjugofyra timmar kände jag mig mycket bättre. Hostan satt dock kvar längre än så men inte så allvarlig som i början.
Min MS har givetvis ställt till det lite då och då, krocken i Idaho 2009, men den räknar jag med. Kan bli väldigt trött eller som vid olyckan tappa fokus. Men för det mesta kämpar jag på bra. Däremot är det väldigt surt att bli rejält förkyld. Då tappar man sugen rejält. Inte kul när huvudet känns som om det ska sprängas eller näsan ständigt rinner. Mestadels har jag dock varit ganska så frisk på mina resor. 
Tur det!
 
 

Kommentera

Publiceras ej