Fick jag hicka i lördags när jag skulle köpa biobiljett och mitt Guldstolskort inte fungerade!
Det var nästan ett halvt magsår hur mycket jag än försökte med att lägga in koden i appen så fungerade det inte.
Ok, det kanske bara krånglar i appen, jag köper när jag kommer till biografen.
Gick inte då heller!
Helgansvarig ringde till Stockholm men fick inget bra svar då dem.
Missuppfattade nog hans fråga och trodde att jag försökte köpa två biljetter till en och samma film. Hon yrade annars om att det också kunde vara för att jag skulle se en film jag sett förut. Som om Guldstolen hade begränsningar på vad man får se, att det inte alls var att alla biobesök skulle vara gratis.
Till slut fixade ändå personalen till en gratisbiljett. Inte meningen att jag ska betala när jag fått frikort!
Under söndagen ringde jag Filmstadens kundtjänst. Givetvis kunde inte personen hjälpa mig men hon verkade i alla fall veta att Guldstolenkorten fanns. Vilket inte hon som den helgansvarige pratade med under lördagen.
Informationen om Guldstolen är så otroligt knapphändig både till oss som fått det och till personalen på Filmstadens biografer.
Känns mycket påskyndat och ogenomtänkt.
Hon jag pratade med sa att jag skulle skriva ett mail. Så det gjorde jag och fick svar ganska så snabbt och han skulle kolla upp var som var fel och återkomma när han fått tag i de ansvariga för Guldstolen.
Kollade om koden fungerade idag och det gjorde den, tack o lov!
Fick ett mail sent i eftermiddag där de bad om ursäkt för att det strulat men att det nu var åtgärdat och ska gälla i ett år, då man får återaktivera det igen.
Skönt att allt fixades snabbt och allt ska fundera nu utan problem.
När det inte fungerade i lördags så kändes det som om de hade sagt fel och det bara var giltigt en månad, fick det i slutet på januari.
Men nu ska det fungera som det ska igen.
 

Kommentera

Publiceras ej