(null)
Matmarknaden är äntligen tillbaka!
Jag älskar att gå och sniffa i mig alla härliga dofter. Se vad de olika länderna som är här har att erbjuda. 
Titta på, den många gånger, färgstarka maten. 
Jag går fram och tillbaka och bara njuter. Tyvärr är det mycket jag inte kan pröva på då maträtterna är indränkta i paprika. 
(null)
Lite, ok, mycket, oväntat gick jag på min syssling. Hon jag var brudnäbb till för snart femtio år sedan. Det blev ett litet roligt samtal bland allt folket innan vi skildes åt. 
Efter en stunds tittande och sniffande så bestämde jag mig till slut för mat från Elfenbenskusten. Smakrik kyckling med ris och potatis. 
(null)
Till efterrätt åt jag en friterad potatisskruv från den transylvanska köket. Otroligt gott. 
Syndigt gott!
(null)
Marknaden är lite annorlunda i år. Lite mindre, några kök saknas men samtidigt har några andra tillkommit. 
Något som är annorlunda i år, tack o lov, är att det finns mer att sitta på. Något som varit magert med föregående år. 
Snart ska jag på bio vilket betyder att jag kan komma tillbaka efteråt och köpa lite till. 
Så härligt med den internationella matmarknaden! 
(null)



Kommentera

Publiceras ej