Happy Halloween!
När jag var och jobbade som au pair i Orlando, Florida 1993 och lite in på 1994 fick jag uppleva Halloween på plats.
Jag och svenska kompis hade planerat hela veckan för kvällen. Letat i olika butiker för att hitta lämpligt stora kartonger och färga dem som tärningar och hitta svarta kläder. Tror att vi fått tipset om att klä oss som tärningar från mamman i min familj. Hon hjälpte oss också med sminket.
Jag såg jättemycket fram emot kvällen. Problemet var bara att min kompis blev dunderförkyld på kvällen och tappade allt intresse för att roa sig.
 
Men vi åkte ut på stan lite i alla fall. Fick se alla utklädda människor överallt. Hur kul som helst. Synd att det var innan mobiltelefonernas tid med kamera, för jösses vad kort jag hade tagit. Men jag har i alla fall ett kort på oss två i tärningarna.
Vi gick till vårt vanliga häng, Bennigan´s. Det var grymt svårt att försöka dricka med kartongtärningen på. Fick ha extra sugrör för att få i oss något. Vi var där en stund innan någon bjöd in oss till en privat fest. Tyvärr var den inget att ha och min kompis ville bara åka hem och lägga sig. Så jag var tillbaka i huset runt nio.
Tråkigt slut på en kväll som hade varit lite rolig i alla fall. Jag fick klä ut mig och jag fick se massor med andra människor utklädda. Alltid något.
 
 

Kommentera

Publiceras ej