Idag har jag fått nya fönster i köket och i balsalen. Det blir helt kanon!
Men det har varit en jobbig dag och det är bara början. Det blir värre när de ska byta de båda balkongdörrarna med tillhörande fönster.
Det har borrats, spikats, sågats och förts massa oväsen. Ovanpå det så åskade det i massor i flera timmar. Det var ett himla väsen mest hela tiden. Visste heller inte var jag skulle ta vägen. Kunde inte sitta vid datorn på grund av åskan. Min vanliga rutiner sköts helt i sank. Så givetvis kom tröttheten som ett stort brev på posten. Jag är verkligen heller inte van vid att ha folk i lägenheten hela dagen.
Så när det lät som mest och åskan dånade som bara den så domnade jag bort i över en timma. Kan inte kalla det sömn då det är mer som att det blir svart när hjärnan stänger av strömmen. Helt otroligt att jag kunde sova i detta oväsen men är man utmattad så är man.
Kattstackarna hade det heller inte lätt. Han blev förvisad till badrummet. För annars hade det funnits risk för att han velat "hjälpa" till. Nyfiken som han är. I början var han mycket irriterad över att vara instängd och försökte konstant rymma så fort jag öppnade dörren. Ylade högljutt. Men sedan tog väl tröttheten över. Han sover hela dagarna normalt. Jag hälsade på honom med jämna mellanrum, halvinkontinent som jag är. Till en början var han mycket kelig men när kvällen började närma sig och han suttit där inne  sedan elva, kom irritationen tillbaka och han ville UT.
Då var de äntligen färdiga i min lägenhet. Mycket kvar utomhus så de stannade kvar en bra stund till. Katten fullkomligt rann ut genom badrumsdörren. Rädd för att bli intvingad igen. Efter att ha tittat runt lite så gick han till slut och la sig på sin vanliga sovplats dagtid, min säng. Inte lätt att vara katt som heller inte klarar av när rutinerna ändras.
Nu faller lugnet över lägenheten och den kommer inte störas förrän sju imorgonbitti. Gäller att njuta så gott jag kan. Tack o lov har de inget mer att göra inne i min lägenhet förrän tidigast nästa vecka.
 

Kommentera

Publiceras ej