JAG HAR SETT UTTERN!!!!!!!!
Stor lycka!!!
Har sett spår efter honom hela vintern men aldrig lyckats se honom. När jag hämtat Eddie hos grannen och gick över dammbron rusade han fram till kanten och markerade att han såg något. Det fanns ett hål i isen och det skvalpade rejält, som om någon nyss hoppat i.
Där fanns också nya blodspår. Jag gick bort en bit och väntade lite. Då fick jag syn på att det rörde sig vid hålet. Hade inte helt lätta att se mellan grenarna i alen jag stod vid. Tyckte det så ut som ett litet djur. iller? När jag lämnat av hunden och traskade tillbaka över dammbron tittade jag en stund men inget djur dök upp.
När jag kom tillbaka efter att ha rastat ytterligare en hund i byn fick jag syn på att det rörde sig nere vid brofästet. Gick försiktigt fram för att inte skrämma vad du var som var där.
Den var mycket större än en iller. Det var uttern!!!!!!!!!!! Jag höll mig på avstånd, ville verkligen inte skrämma bort honom nu när jag äntligen fick se honom i levande livet igen. Satte mig på huk och tog massor av kort. Han tittade åt mitt håll flera gånger men verkade inte bry sig. Jag bara satt och mös. Till slut hade han ätit färdigt och hoppade i för ny fiskjakt. Då tackade jag för mig och gick lyckligt tillbaka in i värmen igen.
JAG HAR SETT UTTER!!!!!!!!!!!!
Tänk att man kan bli så lycklig av att se detta lilla djur. Han skulle bara veta hur lyckliga vi alla blir när vi ser honom ute på isen.
Jag tittade ut flera gånger från mitt sovrumsfönster och han höll till vid hålet och smaskade fisk i flera timmar. Underbart!
Jag älskar honom!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej