1. Charlotte Perrelli - The Girl *** Den är inte dålig, men den är inte bra heller. Den är liksom ingenting. Tycker den är OK så länge den varar men så fort den är slut har jag glömt den. Den dyra skärmen tillförde absolut ingenting. Såg mest bara konstigt ut och användes alldeles för lite.

2. OPA - Allting Blir Bra Igen - Så fort den är slut blir allt bra igen.

3. Dynazty - Land Of Broken Hearts ** Trots alla bomber och granater väldigt anonym. Lät som en väldigt utvattnad Bon Jovi. Hade behövt vara betydligt skitigare. Trots skinn, nitar och kedjor så såg och lät det väldigt helylle. De hade behövt festa till det ordentligt i några år först. Så den otroligt feminine sångaren hade fått lite rasp i rösten och linjer i det babysläta ansiktet.

4. Lotta Engberg och Christer Sjögren – Don’t Let Me Down * Varför sjunger de på engelska? Eller rättare sagt svengelska. Pinsamt. Jag vill bara bort när jag hör detta. OPA kom tillbaka, allt är förlåtet! Christer är sliskigare än sliskig och Lotta börjar bli "gummslemmig". Usch! Låt dem inte gå vidare från Andra Chansen. TA BORT!!!

5. Hanna Lindblad – Goosebumps **** Bästa låten i kväll och så går den inte vidare!!!! Fartig, jag kommer ihåg den när den slutar, Hanna sjunger och dansar bra. Inte ens Andra Chansen. Vilken besvikelse på så bra låt!

6. Axel Algmark – Kyss mig * Det här verkligen inte min typ av musik. Ska vara charmigt falskt antar jag. Men jag vill bara byta kanal. Bläääää!

7. Lisa Miskovsky – Why Start A Fire *** En otrolit snygg låt. Men det hade gärna fått vara "lite till". Framträdandet är också snyggt. Är kanske en låt jag kommer gilla när jag hört den några gånger. Men nu får den bara godkänt.

8. Danny Saucedo – Amazing *** Framträdandet är otroligt läckert och låten härligt svängig. Tror jag, blir lite distraherad av alla effekter. Tyvärr sjunger han väldigt surt ibland och sluttonen verkar han inte våga ta i alls. Dålig medhörning? Men som sagt otroligt snyggt nummer!

Säger inget om att Danny och Lisa gick direkt till final. De var bra. Men att Hanna inte ens var uttagen till en av de fem. Det svider. Hon var ju bäst!
Har fortfarande Loreen och Dead By April som favoriter i finalen men nu med Danny på tredje plats.
Nu är det bara att vänta på Andra Chansen. Där vll jag bara ha Andreas Johnson till final. Resten kan ta och åka hem.

Kommentera

Publiceras ej