Ibland måste man ta mod till sig och våga annars kommer man ångra sig efteråt.
Helt oplanerat hamnade jag i Göteborg med systerdotter. Hon ville besöka Roy Fares restaurang Mr Cake och jag är inte den som säger nej när det kommer till att ut och åka. Jag hakad på direkt. Behövde också köpa decaf tea som de säljer på ICA Focus i Götet.
Det fanns fantastiska tårtor, bullar, bakelser och annat gott. Även mat, även om jag nu missade det till en början. Jag blev helt bländad av hur vansinnigt gott allt såg ut. Även om jag nu inte direkt älskar tårtor och annat fikabröd.
När vi gick in fick systerdotter syn på att Roy Fares själv satt i restaurangen. Vi pratade om det när vi beställde, vi var ensamma i kön, och servitrisen sa att hon gärna presenterade oss. Systerdotter blev lite lagom generad och jag tyckte väl att det kunde vara kul även om jag inte är ett fan. Jag vet vem han är men mer är det inte. Vi satte oss och fika utan att bli presenterade men det hela gnavde i huvudet på mig.
Jag gick och hämtade servetter och vatten i ett par omgångar och då var han och jobbade bakom disken. Så när vi skulle gå tog jag mod till mig och frågade servitrisen i kassan om hon det var ok att vi träffade honom. Det går jättebra sa hon och gick och hämtade honom. Han kom ut direkt.
Systerdotter blev så generad att hon inte fick fram ett ord. Jag ska erkänna att jag var lite darrig men den som vågar får. Han var genuint trevlig och så hysteriskt snygg att jag skulle kunnat så och stirrat på honom i evigheter. Han ställde snällt upp på att bli fotograferad med honom och jag berömde i massor om hur gott fikat varit. Jag åt en precis perfekt seg och saftig cinnabon med supergod icing. 
Tack o lov att jag vågade fråga om vi kunde träffa Roy Fares. Vi hade ångrat oss något gruvligt efteråt om vi inte tagit chansen när han var där. Klart hade inte den första servitrisen erbjudit sig att presentera oss hade vi aldrig tänkt tanken. Men nu lät det ju som om han inte hade det minsta emot att vi ville ta ett kort med honom.
Går gärna till dit igen. Han var äkta trevlig och så vacker att det var overkligt och så var fikat väldigt gott också.
 

Kommentera

Publiceras ej