När jag är ute och reser själv har jag lärt mig att fråga folk om de kan ta kort på mig. 
När jag började resa vad det ingen som visste var en selfie var, fanns inga mobiltelefoner. Då finns jag inte med på ett enda kort men när jag reste runt själv i USA 2001 började jag fråga folk runt omkring mig. Mest blev det när jag åt, för då hade jag ju en servitris att lätt fråga. Men mer och mer hände det att jag frågade folk jag hittade på olika platser. Ville ju ha bevis på att jag faktiskt reste runt i USA.
När jag är ute och reser med andra blev det givetvis helt annat. Speciellt på den gamla tiden med filmrulle. Vilket märks väl när pappa skannade in alla mina negativ. Då upptäcker jag att jag har tagit kort på bla kusinvitamin med min kamera och hon på mig med sin. Det var bara kort på henne och knappt inte ett enda på mig.
Så nu har jag suttit och skannat in bilder från albumen med resor från bla Danmark. Inte bara kort på mig utan alla kort kusinvitamin tagit. Det blir lite roliga kort då jag inte satt in dem hela utan många gånger klippt till dem och klistrat fast dem i alla möjliga och omöjliga vinklar. Men det är sådana smällar man får ta. Roligt är att jag i alla fall lyckats skanna in de flesta någonlunda.
Tittade också igenom mina album från min tid som au pair i Florida 1993-94. Började först med albumet då kusinvitamin kom och hälsade på. Hittade lite andra saker också i det albumet. Som min flygbiljetter och kvitton från när jag betalade dem. Upptäckte också att jag inte sparat alla negativ utan att det fanns massor av bilder i de andra två albumen som jag inte hade som jpeg. Så då var det bara att sitta och skanna den resan också. Här finns dock inte mycket bilder på mig, bara en handfull. Finns inte mycket bilder på människor över huvudtaget. Var lite blyg när jag kom dit.
Jag känner mig lite lagom egenkär men även nu när det är så lätt att skicka bilder mellan telefonerna så räcker jag fram min mobil till kompisar för att ta kort på mig.
Visst är det kul med selfies men ibland vill jag ha med mer bakgrund i bilden än mitt stora nylle.
Det är trots allt kul att vara med på bild eller är det pga av stora storasysters bröllop. Då finns inte en enda bild på mig. Jag är inte med ens i bakgrunden. Enda gången jag syns lite så är det min axel. Det är allt. Kanske blev en traumatisk upplevelse, ha, ha.
 
 

Kommentera

Publiceras ej