Haft en riktigt dålig dag idag. Var ett tag sedan sist som jag var sååå dålig. Kände mig inte allt för trött när jag gick upp men efter en tre kvart eller så blev jag akut dålig. Det var bara att gå och lägga sig igen. Sedan sov jag mig igenom Black Hawk Down och Black Swan med Nikkie tätt intill mig. Var som förlamad av trötthet men led samtidigt av svår ångest. Ingen bra kombination. Inget funkar, kroppen känns jätteseg  och tung och hjärnan klarar inte av att koncentrera sig. Bara studdsar runt. 
 
Framåt sen eftermiddag släpte tröttheten men då gick ångesten över till hysterisk rastlöshet istället. Hjärnan hänger dock fortfarande inte med så jag har liksom rusat runt lägenheten helt huvudlöst. Fixade lite mat som jag slängde i mig på två sekunder. Tog ett bad för att se om det kunde lugna ner mig för annars kommer jag ju aldrig somna inatt. Blev marginelt lugnare. Armarna känns skakiga och "nervösa". För när jag har okordination i händerna är det egentligen inte i händerna det sitter utan i överarmarna. Det känns som om de inte sitter fast ordenligt. Som en dåligt åtdragen sprattelgubbe liksom. Jobbigt värre.
 
Har olika sorters trötthet. Givetvis lika jobbiga men vissa är svårare att så ut med än andra. Sådan trötthet jag hade idag är värst. Känns som jag väger ett ton. Har svårt för att röra mig, är tämligen vinglig. Får nästan panik om jag inte har möjlighet att lägga mig ner omgående. Kan somna om jag har tur.
 
Ibland kan det kännas som om något trycker på hjärnan. Då är det också bara att gå och lägga sig. Men det är inte alltid att jag somnar. Jobbigt eftersom jag inte kan hålla mig uppe. Känner mig yr och disorienterad om jag försöker. Ligger mest i någonslag halvkoma. Kan inte koncentrera mig så mycket att jag kan läsa.
 
Vissar gånger känns det som om hjärnan kokar. Då är det bara horisontalläge som gäller. Då kan jag sova bort flera timmar. Men det är inte säkert att jag känner mig piggare när jag till slut vaknar. Går som en zombie till läggdags och då kan jag sova ytterligare 9-10 timmar.
 
Ibland känns det som om kroppen vibrerar. Tröttar ut, men jag kan hålla mig uppe, även om det går tämligen långsamt.
 
Har tabletter mot tröttheten men de gör mig till en överaktiv galning. Far runt som ett skållat troll. Men det är bara kroppen som är pigg, hjärnan hinner inte med. Nästan omöjligt att sova på natten trots att jag bara tar en tredjedels tablett. Ibland har jag fått extremt svår ångest. Tar dem bara i yttersta nödfall.
 
Det som irriterade mäkta idag är att jag ofta är sängliggande de dagarna som det är bra väder ute. Är det vädret som gör att mig dålig mån tro? När det regnar, snöar och är allmänt otrevligt ute mår jag ofta bättre. Irriterande.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej