Att bli gammal eller ska jag säga äldre, för 54 är väl ingen ålder på en gammal trähäst, är inte lätt.
Inte nog med att man har fått kämpa med mensen sedan tidig tonår. Nu ska man kämpa med att bli av med den också.
Hur rättvist är det?!
Mensen kommer när den känner för det. Gör långa uppehåll eller kommer tätt emellan. Det kan var några droppar till total översvärming Så otroligt jobbigt! Kan den inte bara upphöra? Räcker det inte med att man fått ha den en gång i månaden sedan tidig tonår?
Läste någonstans att detta kan pågå i tio år! Men hallå!
Sedan har vi värmeanfallen. Har än så länge bara haft ett ordentligt värmesvall men då kom det rejält. Jag blev så svettig att det bara rann om mig. Det var som om jag stod i duschen. Det droppade på golvet. Usch!
På nätterna kan jag vakna av att jag är jättevarm. Det känns som om jag brinner upp. Jag svettas inte men är illhet. Trots att jag har balkongdörren öppen och ingen värme på i sovrummet.
Sedan har vi viktökningen. Kändes som om nästan tio kilo hoppade på mig på några dagar i höstas. Poff, så vägde jag nästan hundra kilo. Jag är jämt ute och går och har gjort så i mängder med år men det tycks inte hjälpa. Jag har ingen önskan att se ut som en tändsticka men att väga nästan hundra kilo är inte roligt.
Tack o lov så får jag inga rasierianfall som man tydligen kan få. Jag känner mig ganska så jämn i humöret. Alltid något.
Man får vara glad för det lilla.
Nu när man är en klimateriekärring.

Kommentera

Publiceras ej