Så har det gått ett par dagar och jag har hunnit smälta Melodifestivalens vinnare.
Jag gnäller inte över The Mamas och Move. Den är ett härligt värmande glädjepiller och de sjunger fantastiskt.
Men jag fick lite ont i magen av deras vinst. Att vi åter skickar en gospelpoplåt två år i rad är inte ok. Juryn älskar det men inte folket.
Men samtidigt behöver världens som den ser ut just nu både värme och glädje. Så vem vet.
Programmet i övrigt var fylld med bra musik. De enda jag inte ville ha där var Felix tjatiga låt, Pauls hoppande i sin ballad och latinolåten Vamos Amigos. Allt annat var jättebra.
Mellanakterna var däremot inte mycket att hänga i gran. Varför. VARFÖR! Varför älskar SVT funk så förbannat mycket. Det är en hopplös genre. Ett helt ointressant nummer. SVT sitter på en enorm låtskatt när det gäller Melodifestivaldeltagare och de gör aldrig något med det. Så frustrerande!
Och varför sjöng Babben Too Late For Love? Ingen skugga ska falla på henne hon gjorde den jättefin men det kändes oerhört billigt. Hittade de verkligen ingen annan?
Nu är det bara att vänta på att Eurovision ska dra igång i maj. Jag längtar!
Melodifestivalen 2020,

Kommentera

Publiceras ej